Environmentalist

Environmentalist



پروازهای چین به دلیل مه‌دود غلیظ ناشی از آلودگی شدید هوا لغو شد

مه‌دود غلیظ ناشی از آلودگی شدید هوا در پایتخت چین، دید رانندگان را در جاده‌ها بسیار محدود کرده و به دلیل کاهش دید، بسیاری از پروازها در شهرهای اصلی این کشور نیز لغو شده‌اند.
برای دومین بار طی دو هفته گذشته، نواحی شرقی چین بار دیگر در مه‌دود غلیظ و تراکم شدید آلاینده‌های هوایی فرورفته است و شرایط نامساعد هوا، شرکت‌های هواپیمایی را وادار کرده است که به دلیل کاهش دید، پروازها را لغو کنند و در پکن نیز کارخانه‌ها موقتا تعطیل شده‌اند و تردد وسایل نقلیه عمومی محدود شده است.

به گزارش شبکه ان بی سی، آلودگی هوا و مه‌دود غلیظ همچنین تردد خودروها را در نواحی شمالی این کشور با مشکل مواجه ساخته است. چهره پایتخت رنگ پریده شده و لامپ‌های خیابان‌ها و نقوش ساختمانها به سختی از میان مه‌غلیظ و سفید رنگ قابل رویت است. عابران پیاده برای حفاظت از خود در برابر هوای به شدت آلوده به ماسک‌های صورت پناه برده‌اند. همچنین لغو بسیاری از پروازها، مسافران را سرگردان و بلا تکلیف گذاشته است.

سفارت آمریکا در این کشور اعلام کرده است که ذرات آلاینده‌ها آنقدر ریز هستند که می‌توانند به داخل ریه‌های مردم نفوذ کنند و طی 24 ساعت گذشته، حجم این آلاینده‌ها بیش از 20 برابر فراتر از استانداردهای مجاز سازمان جهانی بهداشت بوده است.

با توجه به شرایط هوایی فوق العاده نامطلوب فعلی و افزایش آلاینده‌ها در پکن، ساکنان پایتخت از دولت درخواست کرده‌اند که برای کنترل میزان آلودگی اقدامات جدی را در پیش بگیرند.




 

منبع:http://memarinews.com/Pages/News-10885.html



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com