Environmentalist

Environmentalist



قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست: همه باید در متوقف شدن برداشت سالانه یک میلیون متر مکعب چوب از جنگل های شمال را فریاد بزنیم

به گزارش ایرنا محمد علی شاعری روز پنجشنبه در آیین افتتاح سالن اجتماعات محیط زیست مازندران در ساری گفت: در حالیکه سرانه جنگل در دنیا هشت هزارمتر مربع است، این سرانه در کشور ما به کمتر از یک هزارو ۷۰۰ متر رسیده است.

وی از جنگل های شمال به عنوان هویت طبیعی ایران یاد کرد و افزود: حفاظت از جنگل تکلیف ملی است و همه باید در متوقف شدن برداشت چوب از جنگل را فریاد بزنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز توسعه در جهان به هر بهایی صورت نمی گیرد، بلکه هر توسعه ای به ویژه توسعه صنعتی متناسب با آخرین استاندارد های دنیا انجام می شود.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست کشور به مشکلات زیست محیطی دریای خزر اشاره کرد و بیان داشت: آلودگی خزر جان آبزیان را گرفته و ذخایر نادر این دریا را نیز در خطر جدی قرار داده است.

شاعری نبود حتی یک رودخانه سالم در استان های شمالی بویژه مازندران را از دیگر مشکلات زیست محیطی عنوان کرد و ادامه داد: تولید روزانه ۶۰ هزار متر مکعب فاضلاب صنعتی و سه هزار تن زباله در مازندران ، محیط زیست استان را به شدت تهدید می کند.

وی به فعالیت بیش از یکصد واحد صنعتی آلاینده در استان مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی، سازمان محیط زیست باید قدرت و توان تنظیم کننده توسعه و نظارت عالی بر امور مربوط را داشته باشد، توسعه صنعتی باید همگام با حراست از محیط زیست باشد.

وی با اشاره به حساسیت و شکنندگی بیش از حد مقولات زیست محیطی استان های شمالی گفت : امروز حفاظت از محیط زیست به عنوان زیر ساخت تداوم حیات انسان ها در اولویت برنامه های توسعه ای دولت است.



نظرات شما عزیزان:

شاهرخ
ساعت14:06---13 بهمن 1391
سلام دوست عزیز. وقتت بخیر.
از شما دعوت میکنم به وبلاگ منم سر بزنی.
خوشحال میشم نظرتو بدونم.
موفق باشی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com