Environmentalist

Environmentalist



زباله در تهران زیست بوم: رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: تا ۱۰ روز دیگر برنامه‌ای جدی برای کاهش زباله و موش اجرا می‌کنیم که طبق این بند صنوف زباله‌ساز پلمپ خواهند شد.
مهندس محمد هادی حیدرزاده، مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست در حاشیه هفتمین همایش مدیریت سبز افزود: این صنوف که بیشتر شامل اغذیه فروشی‌، چلوکبابی، طباخی‌ و میوه‌فروشی‌ها هستند طبق بند ۲۰ به شدت تنبیه می‌شوند.

 

وی با اشاره به تولید بیش از اندازه زباله در شهر تهران اظهار کرد برای کاهش زباله علاوه بر آموزش و فرهنگی اعمال قانون نیز بسیار با اهمیت است. برای مثال با همکاری شهرداری منطقه ۲ با یکی از صنوف زباله‌ساز که با ریختن زباله‌ها در جوی آب افزایش موش‌ و آبگرفتگی را ایجاد کرده بود برخورد شدیدی شد. به این صورت که زباله‌های تولیدی این مغازه جلوی مشتری‌ها داخل مغازه ریخته شد که پس از اجرای این کار این صنف یک متصدی برای این مساله در نظر گرفته است که علاوه بر آموزش مشتریان زباله‌ها را سریعا جمع‌آوری می‌کند.

 

وی گفت: میزان تولید زباله در پایان سال از ۷۰۰۰ تن به ۱۱ هزار تن در روز می‌رسد. این مساله به علت خانه تکانی و افزایش مصرف غذایی اتفاق می‌افتد که این رقم ۳٫۵ برابر زباله هفتگی شهر لندن است. وی افزود: اکنون به عنوان نود و پنجمین شهر دنیا و اولین شهر خاورمیانه در استقرار نظام‌های زیست محیطی مطرح شده و به باشگاه شهرهای دارنده این نظام پیوسته‌ایم.

 

روزنامه ابتکار – نسخه شماره ۲۵۱۶ – ۱۳۹۱/۱۱/۰۴ – چهارشنبه ۴ بهمن ماه ‌۱۳۹۱



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com