Environmentalist

Environmentalist


 

نتایج نشست فراکسیون محیط زیست مجلس: کشف یک گلوله جدید در بدن پلنگ / به جای دولت و شهرداری، باد و باران آلودگی هوای تهران را مدیریت می کنند

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی نحوه مرگ پلنگ ایرانی و آلودگی هوا در این فراکسیون گفت: باد و باران آلودگی هوا را مدیریت می‌کنند و پایداری آلودگی هوا زمینه ساز مرگ چهار هزار نفر در سال می شود.

کمال الدین پیرموذن در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه فراکسیون محیط زیست مجلس که روز سه شنبه با حضور مدیران و مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد گفت: در این جلسه موضوع کشته شدن پلنگ ایرانی مورد بررسی قرار گرفت که اعضا معتقد بودند باید برای مهارپلنگ تدبیر بیشتری به کار گرفته می شد تا این گونه کشته نمی شد.

وی ادامه داد: نمایندگان به استمرار کار میدانی بیشتر برای مشخص شدن ابعاد مختلف این حادثه تاکید داشتند. محیط بان نیز معتقد بود برای دفاع از خود در هنگام هجوم پلنگ دست به کشتن پلنگ زده است. این موضوع بر اساس قانون ۲۸ حفاظت از محیط زیست در دادگاه نیز مطرح شده است که بر اساس حکم صادره پلنگ در هنگام هجوم به محیط بان چندان طبیعی نبوده است.

کشف تیر تازه در جسد پلنگ کشته شده

پیر موذن توضیح داد: در هنگام کالبد شکافی از پلنگ تیری در بدنش کشف شده است که مربوط به ۴ ساعت قبل از حمله به محیط بان می شد و عامل تحریک برای حمله همین زخمی بودن پلنگ بوده است.

وی ادامه داد: فراکسیون به این نتیجه رسید تا اعلام نتیجه بررسی های علمی، کار میدانی را ادامه بدهد و سازمان محیط زیست نیز از سلاح های بیهوش کننده در این خصوص استفاده کند.

باد و باران آلودگی هوا را مدیریت می کنند / آمادگی مجلس برای رفع خلاء های قانونی

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید براین که فراکسیون محیط زیست مقصر اصلی آلودگی هوا را سازمان محیط زیست کشور می شناسد گفت: در این جلسه تذکراتی در خصوص عدم اجرای ارتقای سوخت به یورو ۴ و حذف بنزن و تعلل در اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا داده شد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس هم اعلام آمادگی کردند تا هرگونه خلا قانونی را در این زمینه بر طرف کرده و سازمان محیط زیست را در حسن اجرای وظایفش حمایت کنند.

شاخص آلودگی هوا در پایتخت به ۱۹۰ رسید

پیر موذن با بیان این که شاخص آلودگی هوای پایتخت به ۱۹۰ نزدیک شده و در حال رسیدن به وضعیت اضطرار هستیم گفت: باید نیروگاه هایی که در حاشیه کلان شهرها هستند و تولید آلایندگی می‌کنند رفع عیب شوند.

موج سرطان با افزایش آلودگی هوا / آلاینده ها زمینه ساز مرگ ۴ هزار نفر در سال

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان این که افزایش آلودگیها و استمرار آن موج جدید سرطان را در پی خواهد داشت گفت: متاسفانه به جای مدیریت شهری و دولت، باد و باران آلودگی هوای تهران را مدیریت می کنند. ما هنوز با استاندارد هایی که در این زمینه داریم فاصله عمیقی داریم. به گفته این نماینده مجلس مواد سمی و ذرات معلق، زمینه ساز کشته شدن سالانه ۴ هزار نفر است.

پیرموذن تاکید کرد: شهرداری تهران نیز موظف شد وظایفی که شورای شهر در این زمینه برایش پیش بینی کرده است اجرایی کند و به جان انسانها بیشتر از کسب در آمد توجه کند و کمتر اجازه ورود خودرو ها را به طرح ترافیک بدهد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com