Environmentalist

Environmentalist


مارمولک شاخدار  یکی از مجهز ترین جانداران برای دفاع از جان خود است تا جایی که می توان آن را وزیر سخت جان دفاع از طبیعت نامید.  این مارمولک مانند آفتاب پرست می تواند به رنگ محیطی که در آن قرار دارد در بیایید. بخاطر رنگ بندی و وجود رگه های قهوه ای در پشتش می تواند به راحتی بروی صخره ها راه برود.

 

مارمولک شاخدار - سایت زیست بوم

روش دیگر این جاندار برای دفاع از خود باد کردن بدنش است که باعث می شود در برابر دشمن بزرگتر به نظر می رسد.اما اسلحه دیگر این موجود این است که می تواند مقداری از خونش را از چشمانش تا ناحیه ۵ / ۱  متر پرتاب کند و باعث ایجاد رعب در دشمنش شود.این خون سمی نیست ولی باعث گیج شدن دشمنش می شود!

 

این جاندار دارای سرشاخ های متعددی در پشت خود است و فلس های زیادی را نیز در اطراف خود دارد.

 

مارمولک شاخدار - سایت زیست بوم

این جانداران عاشق تغذیه از عنکبوت ها هستند! ولی زنجیره اصلی این جاندار یعنی ۷۰ درصد تفذیه خود را از مورچه ها انجام می دهد و به دلیل مورچه خوار بودن این جاندار و استفاده از آفات شیمیایی در مزارع بر علیه مورچه ها نسل این جاندار در معرض انقراض قرار دارد این سوسمار از سوسک ها نیز تغذیه می کند.این مارمولک شاخدار در سال ۱۹۳۳ در تگزاس کشف شد. اندازه این جاندار ۶۹ میلی متر برای نرها است که گاهی تا  94 میلی متر نیز می رسد، این اندازه برای ماده ها ۱۱۴ میلی متر است.

 

مارمولک شاخدار - سایت زیست بوم

 

در روزهای گرم این جاندار سعی می کند در سایه حرکت بکند و در نواحی نیمه خشک باشد.۱۴ گونه مارمولک شاخدار در شمال آمریکا ثبت شده است که هفت گونه آنها تخم گذار  و بقیه آنها زنده زا هستند. مارمولک شاخدار برای خواب زمستان شن و ماسه ها و خاک ها را حفاری می کند.

منبع: http://zistboom.com/7862/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com